100 dagars jubileum!

27 september lämnade vi landvetter för en 27 timmars lång resa till Sydney som gjorde att vi (i och med tidsskillnaden) klingade in på Sydney Airport morgonen den 29 september. Mattias, Andy och jag (Kristian) var de "enda" resenärerna eftersom Markus hittade på äventyr i massa andra länder och anlände några dagar senare. Med en liten titt i kalendern så visade det sig att vi nu har varit här i hela 100 dagar!! Ganska häftigt! Ännu fräckare blir det att på just dag nummer 100 så rundar vår kära Mattias 20 år. Detta innebar givetvis tårta och sång på morgonen idag, och eftersom det är torsdag idag så är det hostelets traditionella pubcrawl som gäller så ikväll blir det att fira! När vi ändå är igång med olika jubileum så är det imorgon exakt fyra månader sedan Mattias och Hanna blev tillsammans. Och i och med pubcrawlen så kommer vi vara i gott tillstånd att fira även detta när klockan passerat midnatt. Lite kul att det var flera grejer som skulle firas samma dag! :)

Vidare så har vi nu bestämt oss för att stanna lite längre i Sydney. Vi boys har ju jobb som inleds på måndag, medan Hanna och Sanna är mitt uppe i jobbsökandet (eller påväg mot det i alla fall). Det är lite delade meningar med när och hur vi vill resa men jag tror nog att det relativt snart blir att bege sig upp för Australiens östkust. En annan anledning som gör det värt att vänta lite är att det är brutal översvämning i stora delar av Queensland, vilket är var vi hamnar om vi siktar uppåt.

Nyår har vi ju också passerat här nere! Till och med tio timmar före er hemma i Sverige, och det var ett nyår som vi sent kommer glömma. Medan många av folket vi lärt känna här nere stod med övriga pensionärer och tittade pa smällare med ljus så var vi på Bondi Beach och spanade in David Guetta (plus andra kända djs) som lirade mellan 8.30 och 03.00. Helt sjukt galet bra! Inget illa mot Sverige, men det var lite annorlunda än att stå i fryssa fingarna av sig och hopplöst försöka tända på raketer i trädgården hemma i mörkret.

Vi har även fått nya smeknamn här nere som Sanna har tilldelat samtliga gängmedlemmar. Det var under Kalle Anka på julafton (som vi som känt kollade på i svenska kyrkan) som hon kom fram till att Andy och Markus är verklighetens svar på Piff och Puff. En liknelse som känns väldigt nära hundra procentig. Mattias och Hanna har fått Simba och Nala som sina Disney namn, medan Sanna och jag är Sydneys Timon och Pumba. En tjock gris är inte drömlivet, men jag trivs gott med mitt nya jag ändå. :)

Nu ska vi när som helst bege oss tillbaka till hostelet för lite planerad styrke träning på takets hostel för några medan andra har andra planer innan det blir födelsedagsmiddag för Larsa, följt av partajande! Jag själv har en klädhög som är så otroligt örganiserad att det är svårt att beskriva. Jag tror heller inte att jag har ett enda par rena kalsonger att tillgå så det får bli en lite städning och tvätt innan kvällens bravader.

//Kristian

Kommentarer
Postat av: Yngvar

Hei Pumba!

Ta fram kalsongerna, mamma kommer alldeles strax !



2011-01-07 @ 23:24:07
Postat av: Yngvar

Hei Pumba!

Ta fram kalsongerna, mamma kommer alldeles strax !



2011-01-07 @ 23:24:37
Postat av: Kristian

Haha, det der skjønte jeg ikke mye av, men okei... =)

2011-01-10 @ 04:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0