Surf premiären avklarad!


Övriga krigare har nu påbörjat matlagning i hostelets kök, så jag, Kristian, tar mig friheten att slänga upp ett inlägg här så ni inser hur mycket sämre ni har det än oss... =)

Som sagt så lagas det alltså mat här vi bor, och vi har gjort ett system där jag och Markus lagar mat ena dagen medan Andy och Mattias då tar hand om disken, och motsatt. Men Markus fick assistera dagens två kockar men han ska inte slippa undan disken för det.
De senaste två dagarna har varit helt grymma! Igår entrade vi havet för första gången, och det gjorde vi med en surfingbräda under fötterna. Förtväntningarna på surfing i Sydney var givetvis höga. Men jag kan lätt säga att allas förväntningar blev överträffade. Det var hur kul som helst! Vi fick samtliga grepp på saker och ting ganska snabbt men termen "nose dive" fick vi alla erfarenhet av. En nose dive är precis som det låter. Man lägger lite för mycket vikt på brädan samtidigt som man försöker hänga med en våg. Vilket resulterar i att brädan dyker. Jag själv slog några rejäla vålter under vattnet och var vid några tillfällen nere och skallade sandbotten. Men vi hade alla våra ups and downs. Mest flyt fick Markus in. Vilket bevisar, som den materalspelare han är, att det faktiskt fanns de surfingbreador som var bättre än andra....

Surfningen tog hårt på oss så det blev en ganska tidig sänggång. Vilket var bra eftersom det dagen efter var tidig uppgång då vi skulle åka ut till de kända Blue Mountains för en guidad tur där. Frukost inleds inte på hostelet för än klockan åtta, och vi gav oss iväg redan halv åtta så det blev inte mer än ett äpple att inleda dagen med.
Väl på väg ut mot bergen så stannade vi och åt på vägen, innan vi efter drygt två timmars bussresa var framme. Till en början såg vi nästan bara dimma. Men med tiden så lättade dimman och vi fick en riktigt fin utsikt över bergen. Vi åkte runt och tittade på bergen från olika vinklar (det är alltså ett riktigt stort bergsområde, inte bara några kullar. Guiden berättade att hela bergsområdet var lika stort som 1/3 av Belgien). Vi tog även en promenad ner för tusen trappsteg för att komma ner i regnskogsområdet vid bergens botten. För att sedan ta en timmes lång promenad långs en stig för att få ännu fler platser man fräck utsikt. Slutligen begav vi oss hemåt, men vi gjorde ett kortare stopp vid ett ställe som guiden trodde att det skulle finnas gott om Kängurus (tror jag man säger när det är plural). Vi fick se säkert 20st som höll till innanför ett stängsel. De var dock inte i fångeskap utan fria, fast på en stor, men begränsad yta.

Som sagt så lagar boysen mat och den ska nog vara klar när som helst så jag ska bege mig bort för att se om de hunnit bränna något än. Nedan kan ni spana in lite bilder från dagen nedan. Tyvärr inget från surfandet, men sådant kommer det definitivt att komma mer av så då ska vi försöka få till några bilder!

//Kristian

 
Bild1: En av utsiktsplatserna, på bilden ser ni "Three sisters". Bild2: Här är ett vattenfall som man inte vill åka ner i...

 
Bild3: Några av de som var med på turen. Bild4: Samtidigt som resan tåg hårt på vissa på bussen. 


Bild4: Några kängurus i det vilda utanför Sydney.

Kommentarer
Postat av: Tomásia Hagberg

Hello there,



Det är väldig roligt å få nyheter från er och veta att ni foskar Australien. Surfing??? sigh det var jag rädd för att ni skulle... . Men ny killar är ju modiga som vågar göra det.Så njut av tiden ni är där. Jag hoppas att vi också kan uppleva det nångon. Bra att ni fixar maten då, fyra kokmästren finns med i bilden för god mat. Hur går det för dig min älskade Andy? har du lagat något gott :-)? Tack Kristian för att vi få se lysande bilder och få nyheter från er.

Ta hand om er!

Kramar Tomásia//mum;)

2010-10-05 @ 22:48:03
Postat av: Anne Grethe

Nu har jag kommit på tekniken,så du Kristian skall slippa att få samma inlägg flera gånger (tjatiga mamman)!Tack för jättefina kort!Undrar bara vad du serverade första middagen?Inte var det väl kenguru,även om det smakade gott....

2010-10-05 @ 23:03:18
Postat av: Kristian

Känguru stavas det på svenska mamma...

När jag och Markus lagade mat så blev det pasta med korv&kötbullar, känguru kött har vi inte gått in på ännu!

2010-10-06 @ 07:10:30
Postat av: Anne Grethe

Att det skulle bli fel igen....nu skall jag skärpa mig!!

2010-10-06 @ 16:02:14
Postat av: Tobbe

Keep up the good work lads ;)

2010-10-07 @ 11:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0