Standby-biljett, inget for veklingar

Tankte att de ar dags att aven jag (Markus, alias "Eriksson") entrar bloggen med nagra rader. Som ni kanske redan vet anlande jag till Australien nagra dagar efter dom andra krigarna efter en minst sagt knackig resa. Ilska, nervositet och inte minst trotthet har underhallit mej under mitt livs langsta resa som tillsammans med nagra oplanerade mellanstopp tog 5 dagar. Exakt vad som hande under hela resan kommer ni tyvarr aldrig fa reda pa men ska forsoka beratta det viktigaste. Viktigt att veta ar i alla fall att jag akte pa standby-biljett vilket betyder att jag inte kommer med vid fullt plan vilket i princip alla plan till Sydney visade sig vara.

Resan startade med att jag helt ovetande om vad som vanta skulle hoppade pa ett flyg till Frankfurt (efter att ha vinkat av mina kara vanner pa flygplatsen och gett nagra lugnande ord om att jag "nastan" helt sakert skulle landa som planerat 1 timma fore nere i Sydney). Denna plan sprack redan i Frankfurt da jag fick reda pa att mitt plan till Sidney kl. 23.55 var overbokat dar jag lag som nummer 23 pa listan att komma med. Mitt lilla hopp om att "allt kommer losa sig" fick jag krossat av en tyska helt befriad fran medlidande forovrigt. 

Mina nya mellanstopp blev Muscat (Oman), Kuala Lumpur (Malaysia) innan jag tillsut anlande till Sydney. Hela resan bestod av spontana och snabba beslut sa att det blev just dessa mellanstopp var typ bara en slump. Mellanstoppet i Oman visade sig dock vara ett snilledrag dar jag kunde bo hos min kara far som for tillfalligt jobbar som pilot dar. Detta var helt klart hojdpunkten under resan dar jag under 2 dagar steekte i 30-35 graders varme och badade pool i vantan pa tillgangligt flyg till Sydney. Bli dock inte avundsjuka for resan i ovrigt har varit "brutal" om man far anvanda sadana ord. Kanslan som fyllde mej nar jag klev av planet i Sydney kan inte beskrivas med nagot annat ord an LYCKA.

Och nu sitter jag har pa ett internetcafe med Mattias vid min sida och vantar pa att Andreas och Kristian ska komma hem med hoptjanade pengar som vi kan forsorja oss med.

Mer uppdateringar om vad som hander och har hant kommer inom kort.
Simma lugnt!   

/ Markus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0