Solen skiner och pengarna rullar in! Eller ut. Eller något däremellan...

Till att börja med så ska jag be om ursäkt för att bloggen inte blir lika hyppigt uppdaterad för tillfället. Det beror på att när vi alla jobbar så är det inte alltid tid att skriva här, men vi ska försöka så ofta det går!

Jag, Kristian, är dock ledig idag medan de andra jobbar in cash! Jag var även ledig i tisdags, medan de andra jobbade, så då blev det stranden med några från hostelet. Inget illa om svenskt väder, men Bondi Beach eller Göteborg i slutet av Oktober? Tror jag tar Bondi... För är det bara vår här, det går alltså mot varmare tider! Enda negativa med det är att det för tillfället är äckligt varmt på jobbet men jämna mellanrum, och ännu varmare kan bli tufft. Vi har redan nu börjat bygga upp en vacker bonne-bränna som Mattias nämnde i föregående inlägg. Mattias och Markus har införskaffat sig den i mitten på armen genom T-shirt på jobbet. Medan jag och Andy har den vid axlarna och i nacken, då vi kör på linne när vi jobbar. Fast varför klaga när man kan sola på jobbet!
Den här lediga dagen tänkte jag spendera med att sova ut lite (kommer senare in på varför) men fick sms av Markus i morse om att han glömt plånboken på tågstationen. Fan... Jag flög upp snabbt och började halta till stationen. Halta gjorde jag för att jag kvällen innan sparkade ihop med en tysk när jag spelade fotboll. Väl på stationen så hittade jag den inlämnade plånboken. Tror dock att han blivit av med 100 dollar som låg i den i kontanter. Men bankkort och allt annat viktigt låg kvar så det var tur att vi inte fick några sådana problem. Markus hittade för övrigt 50 dollar på gatan här om dagen, så en liten smäll kanske han kan ta. ;)

Det bar därefter tillbaka till hostelet för mig för frukost och extra sovtimmar. De timmarna behöver jag då jag ska upp klockan (Andy samma tid, M&M en halvtimma senare) 05.00 imorgon för att jobba. Och då torsdagsutgångarna som hostelet anordnar är riktigt nice så kommer det blir väldigt begränsat med sovtimmar inatt. Får se om övriga tre också hänger med, men annars är det väldigt trevligt folk från hostelet som ska med i alla fall. Morgonhumöret imorgon kommer att ha sina brister...

Som ni säkert vet så var det ursprungliga planen att fixa lägenhet när vi kom hit ner. Övriga är fortfarande helt inställda på den planen medan jag helt bytt spår och vill bo kvar på hostelet. Ska jag gå in på varför så kommer det här bli väldigt långrandigt så det får ni helt enkelt lista ut själva. En kortfattad förklaring är att jag för tillfället trivs väldigt bra som det är på hostelet!

För er med fotbollsintresse kan jag säga att puben "Cheers" är stället man ska hålla till på när man vill se på Premier League i Sydney. Mitt i natten hamnar matcherna, men det är fullproppat med folk och riktigt go stämning när målen klingar in ändå.
Nu ska jag gå och handla för att spara lite tid inför eftermiddagen/kvällen. Frukosten brukar vara ganska standard, men vad det blir på middag får jag ta och klura ut på väg till affären.

Soliga hälsningar från Sydney!
/Kristian

Kommentarer
Postat av: Emil

Kul att i sweden börjar man knappt se solen på dagarna längre, medans det är vår hos er... vi har varjefall PL-tiderna på vår sida ;) ajust det, londonlagen dominerar ju ligan nu, medans man u dalar neråt! måste kännas tungt..

2010-10-28 @ 23:59:18
Postat av: Anne Grethe

Vad mysigt ni verkar ha det!Men vi undrar fortfarande vad ni lagar för mat,och om ni behöver hjälp med tvätten...?

Nu skall jag ut i regnet och blåsten,men vi har i alla fall tio grader idag!

Sköt om er och ha det så trevligt!

2010-10-29 @ 13:08:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0