Fortfarande i livet!

Efter gott om tjöt på att Markus/Mattias/Andy ska slänga upp ett inlägg här så att det inte bara är jag som skriver så har det inte skett speciellt mycket så jag kände att jag får ta ansvaret för att visa för våra miljontals läsare att vi lever.
Kan inleda med att jag kommit på att en blogg utan bilder är bra trist. I alla fall när det är en resedagbok liknande grej vi kör. Dock beror detta inte bara på lathet i att plugga in kameran i datorn, utan mer extrem brist på bilder. Larsas kamera ballade ur efter några dagar så vi har bara min att tillgå, men den spenderar mest tid i resväskan. Det beror på att jag hela tiden glömmer ta med den när vi ska någonstans. Dock kan man spana in Facebök där det i alla fall finns lite nattklubbsbilder och en och annan strandbild som andra folk vi lärt känna har lagt upp. Bilderna bevisar för övrigt att jag har jobbat hårdast på brännan så det tycker jag ni kan ta och kolla in. ;)

Vidare så jobbar vi nästintill varje vardag här nere, fast den här veckan är Markus och Mattias varit lediga både idag och imorgon. Vilket beror på att de inte kan jobba när det regnar, och det var igår kväll helt brutalt åskväder här i Sydney vilket gjorde att det blev en ledig dag for boysen. Jag och Andy fick dock stå och gräva hål större delen av dagen. Men, jobbar man i solen timme efter timme så ska man kanske inte klaga! Jag kommer dock klaga om några veckor när det blir för varmt, men det kommer då....

Hostelet trivs vi fortfarande möcke bra på, trots att det är jäkligt oklart vad personalen vill ha sagt med jämna mellanrum. Fick en lapp på dörren igår om att vi var tvugna att städa. Det gjorde vi (inte jag) och rummet blev senare godkänt, trots att det fortfarande såg rätt illa ut eftersom jag stod för det största kaoset (dock ett relativt kontrollerat kaos). Jag tog mig dock i kragen... Eller nej, våran skånske rumskamrat tog mig i kragen, och då blev det städning så nu ser det faktiskt bra ut! Då får vi en till jäkla gnäll lapp om att vi ska städa. Sjyst logik i det när det var mycket mer stökigt än när de godkände rummet igår kväll.

På hostelet har det även klingat in gott om svenskar nu. Allt från Skåne till Norrland, Götet (alltså mer än bara vi) till Stockholm, finns nu på plats. Utan att orka räkna så gissar jag på drygt 20 svenskar på hostelet. Riktigt kul faktiskt! Hittade även en engelsmann på hostelet som har den underbara gåvan att hålla på United. Vackert.

Nu orkar jag inte skriva mycket mer vilket är för att 1. Jag vet inte vad jag ska skriva. 2. Min Internet tid börjar tryta. 3. Tyskan bredvid mig har suttit i Skype och halvropat på tyska i 45 minuter och jag börjar tröttna på detta. (Hyfsat dålig stämning det blir om hon kan svenska och slänger en blick mot min dataskärm...).
Nu ska vi snart besälla pizza tror jag, och förhoppningsvis ska bloggen få lite livligare update. Bilder ska vi också försöka trycka in lite av! Får börja avnända kameran helt enkelt så det finns något intressant att lägga upp.

Ha det fint i Svea rike!
/Kristian


Kommentarer
Postat av: Anne Grethe

Vi som inte är på Facebook (någon?)längtar efter lite bilder på bloggen,så det får ni gårna lägga ut snart!

Annars ville jag bara berätta att den första snön föll i morse.Mysigt!

Ha det så fint i värmen!

2010-11-09 @ 21:21:18
Postat av: Kristian

Haha, sa jakla varmt pa jobbet idag att jag langtade efter sno en kort period! Gabbe har ju facebook sa be honom ga in och kolla om ni vill se! :)

2010-11-10 @ 13:11:21
Postat av: tomásia/mum

tack Kristian att du håller oss informerade. Trevligt att ni känner så många där, hoppas att ni inte blir alltför brända med solen. :)

ta hand om er!

2010-11-10 @ 22:38:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0